ابزار

کاربرد های سنگ داس

کاربرد های سنگ داس

سنگ داس چیست؟

سنگ داس به عنوان یک ابزار سایشی به بهترین شکل می تواند با تیز کردن انواع وسایل شما را در جهت بهبود روند کار کمک کند. با توجه به اینکه تیز بودن تجهیزات مختلف موجب تسریع در روند کاری می شود، امروزه افراد فعال در این حوزه به شکل گسترده از سنگ داس استفاده می کنند.

 

برخلاف نام این سنگ که به نام (سنگ داس) معروف است از آن می توانید جهت تیز کردن انواع تبر، کارد، قیچی، تیزبر، بیلچه و سایر ابزار آلات دستی استفاده کنید.

خصوصیات سنگ داس

با توجه به اهمیت و کاربرد این سنگ، برای طراحی و تولید آن مشخصات و ویژگی های خاصی مد نظر قرار می گیرد. علاوه بر کیفیت بالا باید دارای مقاومت بالایی در برابر ضربات وارده باشند. سنگ داس باید این قابلیت را داشته باشد که کلیه تیغ ها مانند چاقو و قیچی، تبر داس، بیل و بیلچه را نیز تیز کند.

سنگ داس به عنوان ابزاری سایشی معمولاً با جنس آلومینیوم اکسید تولید می شود. این سنگ با طول عمر بالا و استحکام مناسبی که دارد کاربرد وسیعی در صنایع و مشاغل مختلف مانند باغبانی خواهد داشت. این سنگ به عنوان ابزاری ساده و کاربردی در این مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونه وسایل خود را بااستفاده از سنگ داس تیز کنیم؟

وسیله مورد نظر را به صورت افقی نگه دارید، سنگ داس را در دست دیگر گرفته از ابتدا تا انتهای تیغه حرکت دهید. این کار را در دو طرف تیغه تکرار کنید. تا زمانی این کار را ادامه دهید که تیغه به اندازه دلخواه شما تیز شود. به نظر می رسد زاویه 20درجه برای تیغ کردن بهترین باشد.

گاهی ممکن است به علت استفاده های مکرر لبه تیغ خیلی ضخیم شود. لازم است که به وسیله چکش لبه دوباره نازک شود. بعد از آنکه لبه نازک شد میتوانید از سنگ داس برای تیز کردن تیغه استفاده کنید.

سنگ داس سان مکث  در اندازه 22.5*3.5 -1.5 هم اکنون در سایت قابل سفارش است.

جهت اطلاع از قیمت سنگ داس سان مکث کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید