ابزار

همه چیز درباره ی قفل حیاطی

در میان انواع قفل های حیاطي، قفل حیاطي سیلندر برنج 3 کلید ساده کد 2020 از پرفروشترین محصولات سان مکث است. هر چند قفل حیاطی کلید ساده نیز بسیار پرطرفدار است.در این صفحه با این نمونه محبوب از قفل حیاطي سان مکث آشنا ميشویم.  قفل حیاطي یکي از تجهیزات اصلي برای حفظ ایمني ساختمانها در بخش درب های ورودی است. این گروه از قفل ها به دو گروه قفل حیاطي مکانیکي و قفل حیاطي برقي قابل تقسیم هستند. قفل حیاطي مکانیکي دارای یک سیلندر، توپي یا مغزی است که کلید در درون آن قرار ميگیرد. این بخش مهمترین بخش قفل است که از جنس فلزهایي چون: برنج و استیل ساخته ميشود. در میان انواع قفل های حیاطي، قفل حیاطي سیلندر برنج 3 کلید ساده کد 2020 از پرفروشترین محصولات سان مکث است. در این صفحه با این نمونه محبوب از قفل حیاطي سان مکث آشنا ميشویم.

اجزا و عملکرد قفل حیاطي
قفل حیاطي سیلندر برنج 3 کلید ساده نوعي قفل حیاطي مکانیکي و یک نمونه از ابزارآلات سان مکث است.این قفل نیز مانند دیگر قفل های مکانیکي دارای بخشهای مختلفي مانند: بدنه قفل، توپي یا سیلندر قفل،دستگیره، سوراخهای روی سیلندر و بدنه، فنرها، ساچمه ها و زبانه قفل است. عملکرد این نوع از قفل به این شکل است که وقتي کلید در سیلندر نیست، ساچمهها از طریق فنرها در داخل سوراخهای بخش متحرک قرارميگیرند و مانع از چرخش توپي قفل ميشوند. اما با ورود کلید، ساچمهها یکي یکي کنار ميروند و امکان چرخش توپي فراهم ميشود و قفل باز ميشود.

نکات مهم برای خرید قفل حیاطی
برای خرید قفل های حیاطي باید به موارد گوناگوني دقت کنید. یکي از موارد، ابعاد قفل است. برای مثال اگر بدنه قفل حیاطی دارای قطر کم باشد، سیلندر کمي بیشتر بیرون قرار مي گیرد و امکان شکستن آن بیشتر مي شود.

برخي از نکات مهم برای خرید این قفل عبارتند از:

  • جنس سیلندر قفل:

  • سیلندر قفل را از آلیاژ برنج، استیل، سرب و آلومینیوم ميسازند. در بین این فلزات، برنج و استیل دارای استحکام بیشتری هستند. همچنین برنج دارای ویژگي مقاوت بسیار بالا در برابر اکسایش و خوردگي است و رنگ طلایي آن بر زیبایي قفل مي افزاید
  • تعداد ساچمه های قفل:

  • هر ساچمه روی سیلندر قفل حیاطی مانند یک عدد رمز است. بنابراین هرچه تعداد آنها بیشتر باشد، با قفلي پیچیده تر رو به رو هستیم. معمول قفل ها دارای 5 یا 6 ساچمه هستند که این استاندارد مناسبي برای قفل است.
  • کلید کامپیوتری یا ساده:

  • در قفل حیاطی کلید ساده، کلید معمولي دارای زبانه هایي است که ساچمه ها را کنار ميزند اما کلید کامپیوتری، دوطرفه است و جای زبانه دارای حفره است و ساختار غیر خطي دارد. اما از نظر امنیت هرکدام دارای مزایا و معایبي هستند و نميتوان لزوما یکي را بر دیگری ترجیه داد
  • جنس زبانه قفل:

  • در حال حاضر زبانه قفل حیاطی از دو فلز برنج و استیل ساخته مي شود.  این هردو فلز دارای استحکام بال و مقاومت مناسب در برابر خوردگي هستند. البته از نظر استحکام، استیل، استحکام بیشتر دارد و از نظر مقاومت در برابر زنگزدگي، برنج، مقاومتر است
  • مدلهای قفل حیاطي

  • قفلهای حیاطي عموما ساختار و حتي شکل مشابهي دارند و تفاوت های آنها زیاد نیست. با این حال این قفلها از نظر طرح قاب بیروني، رنگ، جنس قطعات و ابعاد با هم تفاوت دارند. قفل حیاطی کلید ساده از پر کاربردترین این قفل هاست.

خرید برترین ابزارآلات صنعتي، ساختماني و کشاورزی از سان مکث
قفل حیاطي سان مکث  یکي از مهمترین تجهیزات اولیه است که هرساختماني برای تامین امنیت به آن نیاز دارد. ما برای خرید انواع گوناگون این نوع از قفل، فروشگاه نیتروژن را پیشنهاد ميکنیم. سان مکث ارائه دهنده انواع ابزارآلات صنعتي، ساختماني و کشاورزی و نیز مرجعي تخصصي برای انواع قفل و یراق است. شما مي توانید انواع قفل حیاطی سان مکث  را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت در طرح ها و مدل های مختلف از فروشگاه ما خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید