ابزار

توری مش استیل

توری مش استیل

توری مش استیل ، که همچنین به عنوان پارچه سیم یا پارچه سیمی شناخته می شود ، یک محصول فلزی همه کاره است که کاربردهای زیادی دارد. مش سیم یک محصول فلزی رایج است که روزانه توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای معروف برای مش سیم :

از جنس فولاد ضدزنگ برای فیلترها ،

فلزی برای پارتیشن ها

پی وی سی برای محافظ های دستگاه مورد استفاده است.

انواع مواد مش سیم شامل موارد زیر است:

  • آلومینیومی
  • مسی
  • برنجی
  • برنز
  • فلزی ملایم
  • از پیش گالوانیزه شده
  • فولادضدزنگ

به طور کلی مش به تعداد سوراخی که در یک اینچ مربع وجود دارد ، اطلاق می شود و همچنین در صنعت الک سازی به اندازه ذرات دانه مورد نظر برای گذر از الک یا سرند، مش گفته می شود . در واقع در سیستم دانه بندی بر طبق استاندارد ASTM (آمریکا) و BS (انگلستان) مش استانداري است كه براي توضيح و شرح اندازه و دانه بندي پودرها  به کار می رود.

واحد اندازه گیری استاندارد برای طول و ابعاد متر است که بخشی از سیستم متریک (si) می باشد . در این سیستم برای اندازه گیری های کوچک از واحد میلیمتر و میکرومتر ( میکرون ) استفاده می شود .

برای تبدیل میکرون و مش و همچنین به دست آوردن مساحت سوارخ هامی توان از جدول زیر استفاده نمود .

جدول تبدیل مش به میلیمتر

مش

 

U.S. MESH

اینچ

 

INCHES

میکرون

MICRONS

میلیمتر

 

MILLIMETERS

۳ ۰٫۲۶۵۰ ۶۷۳۰ ۶٫۷۳۰
۴ ۰٫۱۸۷۰ ۴۷۶۰ ۴٫۷۶۰
۵ ۰٫۱۵۷۰ ۴۰۰۰ ۴٫۰۰۰
۶ ۰٫۱۳۲۰ ۳۳۶۰ ۳٫۳۶۰
۷ ۰٫۱۱۱۰ ۲۸۳۰ ۲٫۸۳۰
۸ ۰٫۰۹۳۷ ۲۳۸۰ ۲٫۳۸۰
۱۰ ۰٫۰۷۸۷ ۲۰۰۰ ۲٫۰۰۰
۱۲ ۰٫۰۶۶۱ ۱۶۸۰ ۱٫۶۸۰
۱۴ ۰٫۰۵۵۵ ۱۴۱۰ ۱٫۴۱۰
۱۶ ۰٫۰۴۶۹ ۱۱۹۰ ۱٫۱۹۰
۱۸ ۰٫۰۳۹۴ ۱۰۰۰ ۱٫۰۰۰
۲۰ ۰٫۰۳۳۱ ۸۴۱ ۰٫۸۴۱
۲۵ ۰٫۰۲۸۰ ۷۰۷ ۰٫۷۰۷
۳۰ ۰٫۰۲۳۲ ۵۹۵ ۰٫۵۹۵
۳۵ ۰٫۰۱۹۷ ۵۰۰ ۰٫۵۰۰
۴۰ ۰٫۰۱۶۵ ۴۰۰ ۰٫۴۰۰
۴۵ ۰٫۰۱۳۸ ۳۵۴ ۰٫۳۵۴
۵۰ ۰٫۰۱۱۷ ۲۹۷ ۰٫۲۹۷
۶۰ ۰٫۰۰۹۸ ۲۵۰ ۰٫۲۵۰
۷۰ ۰٫۰۰۸۳ ۲۱۰ ۰٫۲۱۰
۸۰ ۰٫۰۰۷۰ ۱۷۷ ۰٫۱۷۷
۱۰۰ ۰٫۰۰۵۹ ۱۴۹ ۰٫۱۴۹
۱۲۰ ۰٫۰۰۴۹ ۱۲۵ ۰٫۱۲۵
۱۴۰ ۰٫۰۰۴۱ ۱۰۵ ۰٫۱۰۵
۱۷۰ ۰٫۰۰۳۵ ۸۸ ۰٫۰۸۸
۲۰۰ ۰٫۰۰۲۹ ۷۴ ۰٫۰۷۴
۲۳۰ ۰٫۰۰۲۴ ۶۳ ۰٫۰۶۳
۲۷۰ ۰٫۰۰۲۱ ۵۳ ۰٫۰۵۳
۳۲۵ ۰٫۰۰۱۷ ۴۴ ۰٫۰۴۴
۴۰۰ ۰٫۰۰۱۵ ۳۷ ۰٫۰۳۷

 

 

انواع توری  :

توری ساده ، توری كجراه بافت ، توری ضخیم صنعتی ، توری سنگ شکن ، توری پرسی استیل ، توری ضد اسید ، توری دو لا بافت

کاربردهای توری مش استیل :

در صنعت نفت و گاز ، صنایع شیمیایی و غذایی ، سرند کردن جامدات و دانه بندی خاک ، فلز کاری و متالورژی ، هوا و فضا ، ماشین سازی ، دستگاه های اکسودر صنعت رنگ سازی  و فیلتر سازی و … می باشد.

در صنایع غذایی

کارکرد بسیاری از دستگاه های تصفیه آب خانگی، صنعتی، کشاورزی و انواع دیگر به طور کامل به توری‌های استیل وابسته است. فیلتر توری مش استیل به عنوان فیلترهایی مقاوم، ضد زنگ و آنتی باکتریال از جمله بهترین فیلترهای مورد استفاده در صنعت تصفیه آب به شمار می‌ روند.

در فرآیند سرند مواد غذایی همچون ادویه جات که به صورت پودری تولید می‌‌شوند، از توری‌های استیل استفاده می‌شود‌. صاف کردن مایعات و نوشیدنی‌ها نیز با کمک مش استیل صورت می‌گیرد. همچنین توری استیل به عنوان ابزارهایی چون سبد سرخ کن یا صافی چای و قهوه نیز کاربرد دارد.

در صنایع شیمیایی و دارو سازی

جداسازی ذرات و ترکیبات ناخواسته در هنگام تولید دارو یکی از کاربردهای بسیار مهم در داروسازی است.

در صنایع شیمیایی، امکان مخلوط کردن و فیلتراسیون مواد مختلف شیمیایی فراهم می‌باشد. فیلتراسیون مناسب کمک می‌کند تا میزان بروز خطا در ترکیب مواد شیمیایی به حداقل خود کاهش پیدا کند.

با استفاده از این توری مواد معدنی از هسته‌ های آلی جدا می‌شوند. همچنین استخراج مواد معدنی خالص چون طلا و الماس با استفاده از توری‌های استیل امکان پذیر است.

 

جوش داده شده: مش مشبک سیمی جوش داده شده متشکل از رشته های سیم عمود است که در هر تقاطع جوش داده می شوند.

بافته شده : مش بافته شده به همان روشی است که پارچه بافته می شود. متداول ترین مواد مورد استفاده برای ایجاد مش سیمی بافته شده فلز کربن ، فولاد گالوانیزه ، فولاد ضدزنگ و آلومینیوم هستند.

فیلترهای فولادضدزنگ و تمبرها: از این فیلترها می توان در رابطه با فلزات مشبک و منبسط شده استفاده کرد. مش ضد زنگ برای تصفیه مواد در شرایط نامساعد محیطی ایده آل است.

صفحه مش سیمی فولاد ضد زنگ: صفحه مش سیمی فولادضد زنگ کاملا مناسب برای مجموعه گسترده ای از اهداف معماری و ساختمانی است .

مش پارچه ای مشبک سخت افزار: پارچه سختی است که از سیم های بافته شده یا جوش داده شده در یک شبکه مربع یا مستطیل تشکیل شده است. مش پارچه ای از جنس سخت افزار در فولاد گالوانیزه ، فولاد ضدزنگ و فولاد بدون پوشش به کار می رود. به طور معمول مش سیمی برای کنترل پرندگان و جوندگان ، پشتیبانی از رسانا های فیلتر ، محافظت از دستگاه ، غربالگری امنیتی و بسیاری از برنامه های کاربردی در فضای باز استفاده می شود.

پوشش  : PVC نسبتاً کم هزینه ، مقاوم در برابر خوردگی است و خاصیت عایق بندی خوبی دارد. دامنه استفاده از مش PVC شامل محافظت از دستگاه و نرده های معماری تا مانع برای آب شیرین و نمک می شود.

مش سیمی معماری : می تواند تقریباً در هر پروژه معماری برای استفاده سازگار باشد و به شکل آلومینیوم ، فولاد کربن ،فولاد ضدزنگ و فولاد گالوانیزه موجود است. این ترکیبی از هنر زیباشناسی و کاربردی بودن با ارائه جذابیت تصویری ، ایمنی و صرفه جویی در انرژی است.

سیم قفس: مش های یکپارچه و یکنواخت را برای قفس هایی با ابعاد بزرگ استفاده می کند.

توری سیمی شش ضلعی: یک مش سیم فلزی تابیده با دهانه های شش ضلعی است. که در بسیاری از اندازه های مش با انواع عرض و طول مختلف در دسترس است. این توری بسیار کاربردی و همه کاره است و می تواند برای ساخت تله های حیوانات ، لانه مرغ ، پشتیبان عایق یا سایر نرده های سیمی برای حیوانات استفاده شود.

ظروف مش سیمی: آنها در اندازه ها و ظرفیت های مختلفی موجود هستند. ظروف مش گالوانیزه پشته  ماندگاری بالا ، قابلیت جابجایی اسان ، تمیز کردن خود و قابلیت حمل برخوردار است.

نرده های امنیتی: فاصله مش جوش داده شده برای جلوگیری از صعود طراحی شده است. دهانه های کوچک در نرده مش جوش داده شده در برابر نفوذ ابزارهای دستی معمولی مقاومت می کنند ، که سطح بالایی از محافظت در محیط را ارائه می دهد.

توری مش استیل سان مکث در ابعاد چشمه های مختلف موجود است.این توری از نوع 304 ضد زنگ می باشد. جهت اطلاع از قیمت مش استیل کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید