ابزار

باز کردن سیلندر قفل در خانه! چگونه یک سیلندر قفل را بدون کلید باز کنیم؟

باز کردن سیلندر قفل در خانه!

تا به حال برایتان پیش آمده است که کلیدتان را گم کنید و مجبور شوید کلیدساز خبر کنید؟ آیا تا به حال شده که کلید ساز مجبور شود سیلندر قفل را بشکند؟

زمانیکه کلید خود را گم کرده اید، همیشه برای باز کردن قفل خود به کمک حرفه ای نیاز ندارید..  با استفاده از این راهنما بازکردن سیلندر قفل را به خوبی یاد خواهید گرفت .فقط باید مراحل را به دقت دنبال کنید تا قفل را با مته باز کنید.

آنچه شما برای بازکردن سیلندر قفل نیاز دارید

  1. دریل و مته
  2. پیچ گوشتی سر صاف
  3. پانچ مرکزی و چکش
  4. عینک محافظ

چه باید کرد؟

 مرحله 1:

بررسی کنید که آیا قفل شما قابل سوراخ شدن است یا خیر

مرحله 2:

پانچ مرکزی را بالای سوراخ کلید قرار دهید

 مرحله 3:

یک سوراخ از طریق سیلندر قفل دریل کنید

 مرحله 4:

دوباره با استفاده از یک مته بزرگتر سوراخ کنید

 مرحله 5:

یک پیچ گوشتی سر صاف را داخل سوراخ سیلندر قرار دهید سپس آن را بچرخانید، قبل از شروع سوراخ کاری، پانچ مرکزی را بالای سوراخ کلید قرار دهید.

قبل از اینکه بتوانید سوراخ کردن سیلندر قفل را ادامه دهید، ابتدا باید ابزار مناسب را داشته باشید. برخی از این ابزار معمولاً در جعبه ابزار وجود دارنداگر آنها را ندارید، می توانید آنها را در فروشگاه های ابزار یراق نزدیک خود خریداری کنید یا می توانید از دوستان یا همسایگان خود قرض بگیرید.

برای این آموزش می توانید از دریل برقی با سرعت متغیر استفاده کنید. اندازه های موجود مته ¼ اینچ، ⅜ اینچ و ½ اینچ است. نوع مته به اندازه مته ای که استفاده می کنید بستگی دارد.

 

هنگام انتخاب مته، باید مته مناسب را برای جلوگیری از شکستن مته داشته باشید. از آنجایی که شما فلزی را سوراخ می کنید، می توانید از فولاد پرسرعت استفاده کنید. اگر فلز نرم است می توانید از مته HSS با زاویه نقطه 118 درجه استفاده کنید. برای فولاد سخت تر، از مته با زاویه 135 درجه استفاده کنید.

از نظر اندازه، به یک مته ⅛ اینچی برای ایجاد سوراخ کوچکتر و یک مته ¼ اینچی برای ایجاد سوراخ بزرگتر نیاز دارید. شما به این اندازه های خاص نیاز دارید تا بتوانید سیلندر قفل را بشکنید.

اندازه پیچ گوشتی سر صاف به اندازه قفل شما بستگی دارد. باید کاملاً روی قفل قرار بگیرد تا بتوانید آن را به درستی بچرخانید. استفاده از پیچ گوشتی سر صاف با نوک خیلی بزرگ برای قفل، باز کردن آن را برای شما دشوار می کند.

 

شرح مراحل بازکردن سیلندر قفل

قبل از شروع آموزش نحوه باز کردن سیلندر قفل در خانه، باید مطمئن شوید که قفل شما می تواند از طریق سوراخ کاری باز شود. دقت کنید، اگر لوله شما یک پین مرکزی فولادی سخت شده یا یک پین وسط با بلبرینگ دارد، سوراخ کردن روشی ناکارآمد برای باز کردن قفل است.

برای جلوگیری از حرکت مته در جهت اشتباه، نقطه ای در زیر خط برشی قفل ایجاد کنید که سیلندر داخلی و خارجی را تقسیم کند.

اگر مطمئن نیستید که محل دقیق ایجاد سوراخ کجاست، می‌توانید از یک الگوی حفاری قفل برای آسان‌تر کردن کار استفاده کنید. معمولاً می توانید این نوع قالب را در فروشگاه های قفل و یراق خریداری کنید.

اکنون می توانید یک سوراخ در سیلندر قفل ایجاد کنید تا پین های داخل آن را از بین ببرید. هنگامی که مته به هر پین برسد، مقاومتی را احساس خواهید کرد. به طور معمول، سیلندر قفل ها دارای پنج پین هستند اما بقیه دارای شش یا بیشتر هستند. در صورتی که مته به دلیل براده های فلزی چسبیده شود، باید مته را به عقب برگردانید و سپس آن را بیرون بکشید.

 

 

مته را زیاد فشار ندخید تا نشکند. هنگامی که سوراخ کردن پین ها دشوار می شود، می توانید آن را متوقف کرده و مته را روغن یا آب روغن کاری کنید.

بعد از اینکه با استفاده از مته کوچک سوراخی را دریل کردید، به سراغ یک مته بزرگتر بروید تا بتوانید پین های بیشتری را از بین ببرید تا بتوانید قفل را با موفقیت باز کنید. می توانید سر مته خود را به مته ¼ اینچی یا بزرگتر تغییر دهید. پس از ایجاد یک سوراخ بزرگتر، می توانید به مرحله بعدی بروید.

تیغه پیچ گوشتی سر صاف را داخل سوراخی که ایجاد کرده اید وارد کنید و آن را مانند کلید چرخاندن بچرخانید. اگر مراحل را درست انجام داه باشید در باز خواهد شد. در صورت چرخاندن قفل، باید کل سیلندر قفل را بشکنید. هم اکنون شما باز کردن سیلندر قفل را به خوبی یاد گرفتید.

برای رفتن به مقاله سیلندر کلیک کنید

نحوه خرید سیلندر قفل

جهت اطلاع از موجودی و قیمت سیلندر قفل و همچینین جهت خرید سیلندر قفل سان مکث به شماره تلفن های واحد فروش تماس بگیرید.  03145699

و یا شماره تماس خود را درج کنید تا در اسرع وقت کارشناسان فروش ما با شما تماس بگیرند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید