آموزشی, قفل

مکانیزم قفل حیاطی دوشیار

قفل حیاطی دوشیار چیست؟

در کل دوشیار بودن کلید قفل، باعث افزایش امنیت در کپی برداری و زمانبر بودن باز کردن قفل می شود. قفل دوشیار از در قدیم بسیار کاربرد داشته و امروزه نیز این مکانیزم بسیار کاربردی و ایمن هست. زیرباعث افزایش طول زمان برای باز کردن قفل میشود و افراد سودجو را از باز کردن قفل منصرف میسازد. در مکانیزم این قفل دوردیف ساچمه برنجی در مغزی به کار رفته است.

مقدمه قفل حیاطی دوشیار

وقتی نوبت به انتخاب بین انواع قفل برای در حیاط می‌رسد، درک انواع مختلف قفل‌های موجود در بازار ضروری است. قفل در حیاط نه‌تنها امنیت خانه شما را تضمین می‌کند؛ بلکه به جذابیت زیبایی آن نیز می‌افزاید. فرقی نمی‌کند به دنبال قفلی کاربردی برای در باغ یا حیاط باشید یا قفلی قوی و ایمن، انواع مختلفی از قفل‌ها برای رفع هر نیازی وجود دارد. در این مقاله، ما قصد دارید تا به مکانیزم قفل حیاطی دوشیار بپردازیم و درباره قفل حیاطی سان مکث صحبت کنیم. با همراه باشید.

قفل دوشیار چیست؟

قفل دو شیار نوعی قفل برای درب خارجی مانند حیاط است که بر روی سطح درب می‌نشیند، برخلاف قفل‌هایی است که داخل در نصب می‌شوند. عملکرد آن با قفل‌کردن در از داخل با استفاده از کلید دو شیار برنجی است. مکانیزم این قفل به طوری است که در سیلندر و مغزی ، دوردیف ساچمه برنجی طراحی شده که باعث افزایش امنیت میشود.

حالا بیایید به این سؤال مهم بپردازیم: آیا قفل دو شیار سان مکث که برندی معتبر و شناخته شده است، ایمن هستند؟ خوب، قفل‌های دو شیار باکیفیت بالا با ساختار محکم و جنس ساچمه ها، کلید و سیلندر برنجی هست و مکانیسم‌های کلیددوشیار ایمن می‌توانند امنیت قابل‌اعتمادی را ارائه دهند. بنابراین قفل دوشیار سان مکث هم ایمن هست و هم طول عمربالایی به شما می دهد.

انواع قفل دوشیار

قفل حیاطی دوشیار چیست؟

در کاوش ما در مورد قفل‌های دوشیار، درک انواع مختلف آن ضروری است. هر نوع دارای ویژگی‌ها و کاربردهای منحصربه‌فردی است که آنها را برای کاربردهای مختلف مناسب می‌کند. همان‌طور که اشاره کردیم، قفل‌های دوشیار روی سطح نصب می‌شوند و معمولاً هم از کلید ویژه خود یعنی کلید دوشیار برنجی استفاده می‌کنند و آنها را از سیستم‌های قفل مدرنی که در کنار دربسته می‌شوند، متمایز می‌کند. حال، بیایید به انواع مختلف قفل دوشیار بپردازیم.

  • قفل‌های دوشیار دستی: اولین موردبحث ما چیزی است که به‌عنوان قفل دوشیار دستی شناخته می‌شود. این قفل‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به طور خاص در سمت چپ یا راست درب کار کنند. این بدان معنی است که هنگام خرید این قفل، باید دقت داشته باشید که برای جهت درب خود، قفل مناسب را انتخاب کنید.
  • قفل‌های دوشیار چفت دار: قفل‌های دوشیار چفت دار نوع دیگری است که باید در نظر گرفت. این قفل‌ها دارای یک گیره تعبیه شده است که می‌توان آن را برای محکم کردن درب استفاده کرد. بااین‌حال، توجه به این نکته مهم است که هیچ مکانیزمی برای رهاکردن گیره از طرف دیگر در وجود ندارد. این ویژگی آن‌ها را برای اتاق‌هایی که حفظ حریم خصوصی در آنها مهم است، مانند اتاق‌خواب و حمام، ایدئال می‌کند.
  • قفل‌های حیاطی دو شیار: در نهایت، قفل‌های حیاطی دوشیار را داریم. اینها سیستم‌های ساده و کلیددار هستند که با کلید دوشیار برنجی باز می‌شوند و در مغزی این قفل از دو ردیف ساچمه برنجی استفاده شده است. آنها سطحی مناسب از امنیت و کیفیت را فراهم می‌کنند و اغلب در درب‌های خارجی و به‌عنوان قفل حیاطی استفاده می‌شوند.

قفل حیاطی دوشیار قدیمی از چه اجزایی ساخته شده؟

کلید دوشیار

به طور معمول، آنها بر روی سطح در نصب می‌شوند، با استوانه لبه در قسمت بیرونی و چرخش انگشت شست یا سوراخ کلید برنجی دوشیار در قسمت داخلی. صفحه ضربه‌ای به قاب در وصل می‌شود و از قفل مطمئن در هنگام قفل‌شدن درب اطمینان می‌دهد. قطعات یک قفل حیاطی دو شیار عبارت‌اند از:

  • سیلندر رینگ: این قسمتی از قفل است که راه کلید را در خود جای‌داده و دسترسی به قفل را فراهم می‌کند. سیلندر لبه معمولاً در قسمت بیرونی در قرار دارد.
  • پیچ چفت: پیچ چفت مکانیزمی است که از بدنه قفل امتداد می‌یابد و با صفحه ضربه‌ای درگیر می‌شود تا درب را به طور ایمن بسته نگه دارد.
  • صفحه ضربه‌ای: صفحه ضربه‌ای به چارچوب در چسبانده می‌شود و هنگامی که در قفل است، پیچ چفت را دریافت می‌کند و از باز شدن درب جلوگیری می‌کند.

چرا قفل دوشیار

قفل دو شیار را با امنیت ترین نوع مکانیزم در قفل بر شمار می آید چون؛ این قفل ها (دوشیار) میباشند، یعنی مغزی و سیلندر این نوع از قفل ها به طوری تولید شدند، که از دو ردیف ساچمه برخوردار میباشد و همین باعث افزایش امنیت این مدل از قفل ها میشود.

کلید دوشیار

قفل های دوشیار به علت مکانیزم به کار رفته در تولید این قفل ها توسط اشیاء و کلید های متفرقه باز نمیشود. و کلید های دوشیار در جاهای خاص کپی برداری میشود و امر کپی برداری از کلید های دوشیار بسیار زمانبر نیاز به تخصص بسیار زیاد دارد. و هر شخصی نمی تواند این کلید ها را کپی کند. اکثر کلید های دوشیار برنجی هستند که این امر باعث افزایش طول عمر کلید میشود.

قفل حیاطی دوشیار سان مکث مانند هر قفل دیگری دارای نقاط مثبت و منفی است.

مزایا و معایب قفل حیاطی سان مکث چیست؟

مزایا قفل حیاطی دوشیار سان مکث

  • سهولت نصب و محبوبیت نزد مشتریان: نصب این نوع قفل‌ها نسبتاً آسان است و آنها را به انتخابی مناسب به‌عنوان قفل حیاطی تبدیل می‌کند. همچنین قفل حیاطی سان مکث به علت کیفیت و کارایی بالا، قیمت و مناسب و گارانتی خود نیز نزد مشتریان محبوب است.
  • تطبیق‌پذیری: قفل‌های دو شیار سان مکث همه‌کاره هستند و می‌توانند بر روی انواع درب از جمله درهای چوبی نصب شوند و برای انواع موقعیت‌ها از جمله استفاده به‌عنوان قفل حیاط نیز مناسب هستند.
  • راحتی: قفل دوشیار سان مکث را به‌راحتی می‌توان از داخل قفل و باز کرد.

معایب قفل حیاطی دوشیار سان مکث

ملاحظات ظاهری: ممکن است قفل حیاطی سان مکث به علت ظاهر و طراحی قدیمی باشد اما ما این قفل را باتوجه به سلیقه مشتریان خود طراحی کردیم و تغییرات گسترده ای در این قفل ایجاد کردیم .

قفل حیاطی دوشیار

نتیجه گیری مکانیزم قفل دوشیار

در پایان، در اینجا برخی نکات کلیدی در مورد قفل حیاطی دوشیار که در این مقاله آمده است را بازگو می‌کنیم. قفل‌های دوشیار یکی از قدیمی‌ترین انواع سیستم‌های قفل درب هستند که اغلب به‌خاطر جذابیت قدیمی خود استفاده می‌شود. این قفل‌ها معمولاً با کلید برنجی دوشیار باز می‌شوند و از برندهای معروف سان مکث است که به قفل حیاطی سان مکث نیز شناخته می‌شود. چه در حال بازسازی خانه خود باشید یا صرفاً بخواهید یک عنصر طراحی منحصربه‌فرد را به درهای خود اضافه کنید، قفل‌های دوشیار می‌توانند برای شما مناسب باشند. بااین‌حال، هنگام انتخاب قفل مناسب، مهم است که نیازهای امنیتی خود را در نظر بگیرید.

قفل حیاطی دوشیار سان مکث انتخابی هوشمندانه برای شما است زیرا با توجه به مطالب مکانیزم قفل دوشیار و ایمن هست همچنین سیلندر ساچمه و کلید ها از جنس برنج هستند بنابراین شما یک قفل ایمن و با طول عمر بالا دارید که سالیان سال بدون دغدغه میتوانید از این قفل دوشیار استفاده کنید.

برای مشاهده مشخصات فنی و توضیحات بیشتر قفل حیاطی دوشیار سان مکث وارد لینک شوید.

همچنین برای مشاهده انواع قفل های حیاطی سان مکث وارد لینک شوید.

سوالات متداول

آیا قفل حیاطی سان مکث مدل‌های دیگری نیز دارد؟

بله برند سان مکث مدل‌های دیگری نیز دارد. برای مثال با قفل حیاطی برقی سان مکث تنها با فشردن یک دکمه می‌توانید درب حیاط را باز کنید. این موضوع برای استفاده در درب‌های سنگین و در زمانی بنا به دلایل متفاوت بازکردن در به روش سنتی مناسب نمی‌باشد مفید است.

آیا نگهداری از قفل حیاطی سان مکث آسان است؟

قفل حیاطی سان مکث مانند هر قفل دیگری نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد تا اطمینان حاصل شود که عملکرد روانی دارد و امنیت قابل‌اعتمادی را فراهم می‌کند. در اینجا چند نکته ضروری در مورد قفل حیاطی دو شیار سان مکث برای جلوگیری از مشکلات احتمالی وجود دارد

مشاهده ویدئو قفل دوشیار

https://www.aparat.com/v/rmd6xt5

منابع

دیدگاهتان را بنویسید